Visma Ski Classics 2020-2021!

Det blir ytterligare glada och fina förändringar i hur min satsning och tävlande i längdskidor framöver kommer att se ut. Idag skrev jag på kontrakt med mitt första Visma Ski Classics-team vilket innebär att jag kommer att få möjlighet att tävla utomlands till vintern 20-21. Teamet som jag har fått en plats i och delvis (förutom Storvreta) kommer att representera kommande vinter är Team Synnfjell från Norge. Jag ser verkligen fram emot detta och att få chansen att köra flera Visma Ski Classics tävlingar förutom Vasaloppet. Tror även att detta kommer att bli viktigt för min fortsatta satsning, att jag får tävla mot de bästa i långlopp flera gånger under säsongen. Tanken nu är att jag kommer att ha fokus på Svenska Långloppscupen och när det inte krockar med denna kör jag tävlingar utomlands i Visma, vi får se hur det blir när vintern närmar sig. Tack Team Synnfjell för denna möjlighet!

nedladdningnedladdning

Lämna en kommentar