Säsongen 23/24

Inför säsongen 23/24 gick tankarna att lägga längdskidornas på hyllan men ett stort sug kom tillbaka under rullskidssäsongen om att fortsätta tävla i vinter trots att jag börjat jobba 100% som lärare och haft fullt fokus på det i förstahand. Målet på tävlingarna i vinter har varit att göra det bästa utifrån de förutsättningar som jag haft där fokus varit på att köra hela den svenska långloppscupen @157xcc_originals och andra tävlingar som passat i kalendern. Har den här säsongen haft en form som varit väldigt berg och dalbanan men istället för att lyfta de negativa väljer jag att enbart ta fram det positiva bitarna med vinterns tävlande. I cupen satte jag upp ett rimligt mål med att minst vara topp 10e vilket jag klarade med en 8e plats totalt. Gick även för vinst i Upplands största seedningslopp Lindmansloppet vilket jag lyckades med för tredje året i rad. Det blev även ett DM guld och två vinster i korta fristilslopp denna säsong.

Vill tacka alla som hjälpt mig i vinter, @storvretaskidor@teamsportiauppsala@madshussverige@fredrikhedbys (som sprang 7km i gummistövlar 😅 med mig till starten på Vasan) och framförallt @annanordblads ❤️ som följer med, servar och låter mig hålla på med detta trots att jag inte kan försörja henne på min idrott 🤷‍♂️😘.

Har en plan inför sommaren och nästa nästa vinter som förhoppningsvis ska kunna gå i lås. Fortsättning följer ⛷💨

Lämna en kommentar