Cykelvasan Öppetspår

Har idag krigat mig igenom Cykelvasan Öppetspår. Målet inför dagen var att köra skiten ur sig och få sig en riktigt bra genomkörare. Detta uppnådde jag med råge och känner mig i skrivande stund så där härligt slut som man gör efter en rejäl tömning.

Själva loppet rullade på riktigt bra, kom iväg fint i starten, hamnade i första gruppen där vi fick till ett bra samarbete vilket gjorde att vi kunde hålla ett bra tempo och fart. In mot Mångsbodarna var vi 5st kvar i täten där jag var en av de som bidrog mest till fart i gruppen. Kändes riktigt bra här och vid några tillfällen var det tendens till att några i gruppen fick lov att släppa. När vi närmade oss backarna upp mot Risberg fortsatte jag att hålla hyfsad fart i våran grupp och in mot kontrollen blev jag ensam. Funderade här på att dra ner på farten och vänta in sällskapet men bestämde mig för att fortsätta köra på i ett kontrollerat högt tempo vilket resulterade i att jag fick gå Solo de sista 6milen. Under dessa mil kände jag mig stark men så klart fick jag lite små dippar men kunde trots det hålla ihop det rätt bra. Från Oxberg och in hände det inte så jätte mycket utan det blev mest ropande, håll höger-kommer vänster till cyklisterna som körde 45an.

Gled in i mål på 3timmar och 6minuter på en bästa tid på Cykelvasan Öppetspår 90. Helt klart nöjd med det och uppnådde de mål jag hade med dagen. Allt har gått jätte bra, grym service av pappa och skönt att slippa någon form av material strul. Här kommer lite bilder från dagen och film från intervjun efter dagens målgång och från Volvospåret. Vi hörs:

IMG_2157IMG_2168IMG_2159IMG_2166IMG_2169IMG_2167

 

 

En reaktion på ”Cykelvasan Öppetspår

Kommentera

