Söndagsbloggen

Hallå, har idag söndag tagit en välförtjänt vilodag efter en vecka som innehållit ett stort antal träningstimmar. Har under veckan skrapat ihop 24 träningstimmar vilket är det mesta jag kört på väldigt länge, tror jag får gå tillbaka till sommaren 2015(Ride of hope veckan?) för att hitta en vecka som innehållit mer. Men trots antalet timmar och längderna på en del av passen så har allt rullat på fint, visst har känt mig lite små sliten under några av dagarna men trots det har jag kunnat genomföra alla pass enligt plan och fått ut de jag velat ifrån dom. Har under veckan mestadels kört stakpass men har även fått till skejt intervaller, A1 MTB och Landsväg. Veckans längsta blev i måndags då jag stakade ett Vasalopp och var då ute i 5 timmar i ett väldigt varierande väder, allt ifrån strålande sol till spöregn med inslag av lite hagel. Men trots vädret den dagen så känns det som att den riktiga sommaren närmar sig mer och mer eftersom övriga dagar bjudit på höga temperaturer och mestadels sol. Får verkligen hoppas de håller i sig så man får en fin träningssommar.

Som sagt, känns som att den här vilodagen kommer väldigt läglig nu med tanke på den höga träningsdosen under veckan. Nästa vecka kommer att innehålla lite mindre timmar än denna och höjdpunkt blir Orsa Bajken som ska köras på Midsommarafton vilket jag ser fram emot mycket. Ska bli riktigt skoj med MTB tävling igen. Vi hörs!

Klockan efter måndagens pass:

IMG_2059

Kommentera

